[Resolved] Default image size by theme (Tamaño de imágenes predeterminadas por el tema)

Home Forums Support Default image size by theme (Tamaño de imágenes predeterminadas por el tema)

• This topic has 3 replies, 2 voices, and was last updated 3 months ago by Tom.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Jorge

Hi good day:
    Working with GPP and zeroing all the WordPress own image settings from Settings> Media, I proceed to upload a prototype image of 2000×2000 px and I find that 3 more images are generated: 272×182, 768×768 and 1536×1536
    I guess these new generated sizes are made by the GPP theme itself.
    a) I would need you to tell me where these sizes can be modified.
    b) I also need a plugin to advise me that limits the size of the images that are uploaded, that eliminates the sizes that are too large (since the people that upload the images do not pre-treat them), if it is possible to optimize the images and that at the same time work in coordination with the sizes of the theme and do not generate many useless sizes of the same image.

Thank you in advance and I look forward to your reply. Jorge

Hola buen día:
    Trabajando con GPP y poniendo en cero todos los seteos de imágenes propios de WordPress desde Settings > Media, procedo a subir una imagen prototipo de 2000×2000 px y encuentro que se generan 3 imágenes mas: 272×182 , 768×768 y 1536×1536
    Supongo que estos nuevos tamaños generados los hace el propio tema GPP.
    a)Yo necesitaría que Ustedes me indiquen de dónde se pueden modificar estos tamaños.
    b)Tambien necesito que me aconsejen un plugin que limite el tamaño de las imágenes que se suben, que elimine los tamaños demasiado grandes (pues la gente que sube las imagenes no les hace tratamiento previo), si es posible que optimice las imágenes y que a la vez trabaje coordinadamente con los tamaños propios del tema y no se generen muchos tamaños inútiles de la misma imagen.

Desde ya muchas gracias y espero ansiosamente su respuesta. Jorge

Tom
    Lead Developer
    Lead Developer

Hi there,

These sizes are generated by WordPress so images can be served using srcset.

This plugin may be helpful: https://wordpress.org/plugins/disable-responsive-images-complete/

Jorge

Excellent Tom, I solved everything with your help, the plugin https://wordpress.org/plugins/disable-responsive-images-complete/ removed the size 768px, the size 272x182px does not remove it but I left it default for thumbnails. And also use the Imsanity plugin which is useful to me.
    Many thanks
    ————————-
    Excelente Tom, solucioné todo con tu ayuda, el plugin https://wordpress.org/plugins/disable-responsive-images-complete/ quitó el tamaño 768px, al tamaño 272x182px no lo quita pero lo dejé predeterminado para miniaturas. Y también usé el plugin Imsanity que me fue útil.
    Muchísimas gracias

Tom
    Lead Developer
    Lead Developer

Awesome, glad I could help 🙂

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.